Amsterdam, 31 maart 2021

SHARE NOW voegt elektrische Fiat 500e toe aan Amsterdamse vloot

• Vanaf vandaag meer keuze met 60 iconische Italiaanse auto’s
  • Beteren beschikbaarheid van deelauto’s dankzij snelle laadtijd
  • Geschikt voor afstanden tot 330 kilometer

Amsterdam, 31 maart 2021SHARE NOW, de Europese marktleider op het gebied van free-floating autodelen, blijft haar vloot in Amsterdam optimaliseren. Vandaag plaatst de autodeeldienst 60 elektrische Fiats 500 in de stad, die daarmee 20 procent van de gehele vloot uitmaken. Hiermee breidt SHARE NOW voor het eerst uit met een elektrisch automodel dat niet onder de BMW Group of Daimler AG valt. De iconische Italiaanse vierzitter is te huur via de SHARE NOW-app vanaf €0,28 per minuut.

Verbeterd aanbod duurzame deelauto’s
Samen met de 100 elektrische BMW i3’s, die eerder aan de vloot werden toegevoegd, werkt het bedrijf aan een volledige vernieuwing en uitbreiding van de Amsterdamse vloot. Robert Bosman, Managing Director van SHARE NOW Nederland: "We bekijken continu hoe we onze 96.000 gebruikers een betere dienst kunnen aanbieden. Met de introductie van de Fiat 500e vergroten we het aanbod voor onze klanten en maken we onze vloot nog aantrekkelijker. Deze deelauto is met een actieradius tot wel 330 kilometer namelijk heel geschikt voor lange afstanden, zelfs naar het buitenland. Samen met onze BMW i3 en onze vertrouwde smart is nu er voor alle gebruikers en gebruiksdoeleinden een geschikte deelauto. Bovendien is de Fiat 500e, net als de BMW i3, uitgerust met een moderne snellaadtechnologie en dus veel sneller weer gereed voor gebruik. Daardoor zal de beschikbaarheid
aanzienlijk toenemen.”

De levering van de 60 nieuwe deelauto’s wordt verzorgd door Leasys, een dochteronderneming van FCA Bank en een merk van autoconcern Stellantis. Erik Kloks, Sales & Marketing Manager van Leasys: “De compleet nieuwe elektrische Fiat 500 is de ideale auto voor binnen en buiten de stad. De 500e is niet alleen duurzaam, maar ook praktisch in gebruik – kunt er zelfs met z’n vieren in plaatsnemen. Extra handig is dat je maar één keer je smartphone hoeft te koppelen, daarna maakt de auto direct en draadloos verbinding met je telefoon. Opvallend is dat de Fiat 500e zowel bij de privékoper als de zakelijke rijder goed in de smaak valt. Dat SHARE NOW deze nu via Leasys 60 opneemt in de vloot als eerste elektrische niet-BMW of Daimler model, bevestigt niet alleen de populariteit, maar ook de kwaliteit van het model.”

Elektrische Fiat 500e: technische snufjes en snelle laadtijd
De Fiat 500e is in zes verschillende kleuren te zien op straat en beschikt over technische innovaties voor comfortabele ritten. Zo is het model uitgerust met een autonome noodrem, een snelheids- en aandachtsassistent, rijbaanbegeleiding en een hellingassistent. Bovendien bevat het model een navigatie- en mediasysteem, maar ook Apple Carplay en Android Auto.

Intensiever gebruik van deelauto’s
Amsterdam is een van de vier 100% elektrische SHARE NOW-locaties. In 2020 groeide het aantal Nederlandse gebruikers naar 96.000 en werden er zo’n 4,5 miljoen elektrische kilometers gereden. SHARE NOW biedt duizenden inwoners en bezoekers van Amsterdam dus al
een eerste, eenvoudige kennismaking met elektrische deelauto's en draagt daarmee actief bij aan de vermindering van de CO2-uitstoot in de stad.

Uit de data van SHARE NOW blijkt dat gebruikers de deelauto’s steeds intensiever gebruiken. Zo legden gebruikers in 2020 steeds langere afstanden af met de deelauto’s, gemiddeld 9 kilometer per rit – 21 procent meer dan in 2019. De gemiddelde ritduur was 38 minuten, een stijging van 56 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

De nieuwe Fiat 500e is te huur per minuut, maar ook voor meerdere uren of dagen. Meer informatie over het model is via deze link vinden.