Amsterdam, 22 april 2022

• Deelauto’s als kostenbesparend mobiliteitsalternatief
  • Nieuwe mijlpaal: 118.000 gebruikers in Nederland
  • Aanzienlijke toename in ritten, duur en afstand in Nederland

Amsterdam, 22 april 2022 – SHARE NOW, de Europees marktleider op het gebied van autodelen, kan in het eerste kwartaal van 2022 een significante stijging melden in verschillende segmenten. In maart hebben vier keer meer mensen zich bij SHARE NOW geregistreerd in vergelijking met januari 2022. Deze groei is ook te verklaren door de gestegen brandstof- en energiekosten in de afgelopen weken. Voor veel mensen is autodelen momenteel een kostenbesparend mobiliteitsalternatief.

Het voordeel van autodelen is dat alle kosten zoals verzekering, reparatie, brandstof en elektriciteit zijn inbegrepen. SHARE NOW dekt zelfs de parkeerkosten binnen de bestemde zones. De groeiende vraag laat zien dat dit gemak zeer goed wordt ontvangen door onze gebruikers. Elektrisch autodelen heeft zich ontwikkeld tot een brandstofcrisis vorm van mobiliteit”, vertelt Robert Bosman, Managing Director bij SHARE NOW Nederland. ”Onze klanten dragen daarnaast bij aan het leefbaarder maken van onze steden voor haar inwoners en het verminderen van luchtvervuiling. Duurzaam en flexibel door de stad bewegen was nog nooit zo eenvoudig.”

Aanzienlijke toename in ritten en aantal gebruikers in Nederland
In maart bereikte de toonaangevende marktleider op het gebied van autodelen een nieuwe mijlpaal. Met een totaal van 118.000 gebruikers vestigde SHARE NOW een nieuw gebruikersrecord in Nederland. Naast de stijging van het aantal nieuwe registraties, is het aantal ritten in het eerste kwartaal van 2022 ook met 10% gestegen ten opzichte van januari dit jaar. Het totaal aantal gereden kilometers steeg in dezelfde periode ook met 11%. Daarnaast steeg het totaal aantal gebruikte minuten met 15%.

De aanhoudende groei van het aantal klanten toont aan dat steeds meer mensen vertrouwen op de gedeelde mobiliteit die SHARE NOW biedt. Samen met onze klanten werken we aan het ‘groener’ maken van onze steden. Autodelen is niet alleen een oplossing voor de huidige benzinesituatie, maar draagt in grotere mate bij aan een duurzamere toekomst”, aldus Bosman.